BLOG

Jak prowadzić
fanpage gabinetu kosmetologicznego?

Media społecznościowe stały się nieodłącznym elementem marketingu w branży beauty. Jest to też bardzo skuteczne narzędzie sprzedażowe. Jak prowadzić fanpage gabinetu kosmetologicznego? Zacznij od podstawowych zasad zawartych w tym wpisie!

1. Tłumacz z kosmetologicznego na polski.

Język branżowy pozostaw na konferencje, materiały na stronie firmowej czy rozmowy z koleżankami w pracy. Na fanpage gabinetu kosmetologicznego staraj się tłumaczyć na czym polegają zabiegi w sposób obrazowy, używaj porównań i odniesień. Pamiętaj, że na Twój fanpage przywędrują osoby, które zabiegi kosmetologiczne mają już za sobą, ale też takie które decydują się na pierwszą w życiu terapię i gubią się w gąszczu specjalistycznych terminów. Skup się na rezultatach jakie mogą uzyskać i jak dzięki temu zmieni się ich życie.

2. Zadbaj o piękne zdjęcia.

Dbałość o piękno jest nieodłącznym elementem pracy każdej kosmetyczki, kosmetologa czy lekarza medycyny estetycznej. Dlatego, z dużym zdziwieniem oglądam fanpage gabinetów z fotografiami nieostrymi, zupełnie niezachęcającymi do skorzystania z usług. A przecież, w dobie smartfonów, wykonanie dobrej fotografii nie jest problemem. Na początek wystarczy przestawić aparat w tryb portretowy, poszukać dobrego oświetlenia (najlepiej dzienne światło lub zainwestować w małą lampę) oraz poprawić balans bieli i kolorystykę jedną z mobilnych aplikacji do obróbki np. Instagram, Snapseed czy VSCO. Jeśli chodzi o zdjęcia wnętrza czy zespołu, postaw na profesjonalną sesję przygotowaną przez dobrego fotografa – piękne zdjęcia wykorzystasz na stronie www, w mediach społecznościowych oraz w materiałach drukowanych – taka inwestycja zwróci się szybciej niż Ci się wydaje!

Zdjęcie przed i po obróbce w Snapseed.

 

3. Buduj spójny wizerunek poprzez język, kolory, grafiki.

Spójność to jedna z podstaw budowy wizerunku w mediach społecznościowych. Wybór fontów, przygotowanie palety kolorów oraz szablonów postów zajmie Ci kilka godzin na początku, ale zaoszczędzi kilkaset godzin podczas planowania i publikacji postów. Wybierz również ton komunikacji (oficjalny vs. nieoficjalny) i konsekwentnie się go trzymaj.

4. Nie traktuj fanpage gabinetu kosmetologicznego jak słupa ogłoszeniowego.

Złota zasada mówi: 70-20-10, gdzie:
– 70% oznacza oryginalne, ciekawe treści (niekoniecznie) związane z Twoją marką, budzące pozytywne emocje (np. rezultaty przed/po, przedstawienie zespołu, życie firmy od kulis, porady kosmetyczne, informacje o ciekawych wydarzeniach w okolicy, motywacyjne cytaty),
– 20% to wartościowe udostępnienia – trendy, treści związane z Twoją branżą sharowane z profili np. Twoich partnerów, marek z którymi współpracujesz czy kont klientów (oczywiście po uzyskaniu pozwolenia),
– tylko 10% miejsca na Twoim fanpage to miejsce na promocję zabiegów, rabatów, nowych urządzeń.
Tak przygotowany fanpage zapewni Ci zainteresowanie wśród odbiorów i ich częste odwiedziny. Jak często zamieszczać wpisy? 2-3 razy w tygodniu pozwala pozostać na bieżąco i nie sprawia wrażenia, że „zalewamy” tablice naszych fanów. Nie masz pomysłu na post? Nie martw się, lepiej postować rzadziej, ale z wartościowymi wpisami, niż wypełniać harmonogram postów treściami o kotkach i nadchodzących piąteczkach.

5. Bądź obecny, reaguj!

Nie ma nic gorszego dla biznesu jak fanpage gabinetu kosmetologicznego na którym ostatni post jest sprzed 3 miesięcy, a na pytania zadane przez fanów brak odpowiedzi. Zakładając stronę na Facebooku, pamiętaj, że wiąże się to z czasem i odpowiedzialnością. Przed podjęciem decyzji o zabiegu, Klienci odwiedzają fanpage w poszukiwaniu najbardziej aktualnych informacji i oceniają Twój biznes. To w jaki sposób prowadzisz stronę, może sprawić, że zyskasz nowego Klienta lub zupełnie go stracisz. A więc odpowiadaj na każdy komentarz (wystarczy nawet uśmiechnięty emotikon) i ustaw automatyczną wiadomość, która poinformuje Fana, że odpowiesz na jego wiadomość tak szybko jak to możliwe. Udzielaj się też na facebookowych grupach lokalnych i branżowych.

6. Pamiętaj o budżecie.

Media społecznościowe są wciąż relatywnie tanim medium reklamowym, jednak na pewno nie są bezpłatne. Nawet jeśli prowadzisz działania w SM (social media) bez pomocy agencji czy grafika, na pewno musisz założyć pewną sumę na promocję swoich wpisów czy polubienia nowych użytkowników. Jak ją określić? Zerknij do managera reklam, ustaw odpowiednie opcje grupy targetowej i sprawdź do ilu osób możesz dotrzeć za 100, 200, 300 zł miesięcznie.

7. Planuj i monitoruj.

Skorzystaj z funkcji planowania i publikuj posty w różnych dniach oraz godzinach, sprawdzaj kto jest w grupie Twoich fanów, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem i pytaj swojej publiki jakie posty są dla nich najbardziej wartościowe. Uwzględnij w komunikacji pory roku, święta i specjalne okazje (sezon ślubny, imprezy sylwestrowe, andrzejkowe). Z tą wiedzą łatwiej wzbudzisz zaangażowanie swoich Fanów.

Strona na Facebooku, jest “twarzą” Twojej działalności, warto o nią zadbać, tak jak dbasz o piękno swoich Klientów!

 

 

Share