BLOG

7 pomysłów
na promocję restauracji na Facebooku

Wykorzystanie social media w marketingu lokalu gastronomicznego sprowadza się do jednej prostej zasady: sprawić, aby nasi Fani spotkali się z nami w realu, po dwóch stronach lady. Jak to zrobić? Na jakie akcje postawić? Jak promować restaurację na Facebooku? Dziś zapraszam Was na 7 wskazówek jak efektywnie wykorzystać Facebook w promocji restauracji.

1. Przygotuj pozycję w menu, tylko dla Fanów.

Każdy z nas lubi czuć się wyjątkowo, dlatego warto wyróżniać osoby, które są z nami nie tylko offline, ale też online. A co jeśli ktoś śledzi nas tylko na Facebooku? Tym lepiej, będzie miał dodatkową motywację, by w końcu odwiedzić lokal! Podobnie działają „tajne hasła” publikowane na Facebooku, które należy podać przy składaniu zamówienia w celu uzyskania rabatu bądź bonusu do posiłku.

Uwaga podaje tajne hasło na tańsze piwo na dzisiejszym evencie: Ka mate

Posted by Biała Małpa on Donnerstag, 8. November 2012

2. Jak promować restaurację? Angażuj się lokalnie.

Festiwal sztuki, koncert, licytacja, warsztaty? Jeśli sama/sam nie masz czasu na organizację tego typu spotkań, nic nie stoi na przeszkodzie, abyś w ramach współpracy barterowej został jego Partnerem. Co możesz zrobić? Udostępnić miejsce w lokalu, przygotować przekąskę dla jego uczestników lub utworzyć stronę wydarzenia i tam kontaktować się z zainteresowanymi osobami. Poproś, aby Twoje logo znalazło się w materiałach reklamowych, a nazwa fanpage była oznaczana w postach zamieszczanych przez Organizatora. Przykłady można mnożyć, bo lokale bardzo aktywnie działają eventowo, a na potrzeby tego wpisu polecamy cykliczne, sobotnie brunche w Lunchowni.

Kochani! :)Ruszamy z sobotnimi brunchami w Lunchowni!Pierwszy już 20 lutego od 10 do 13 :)Płacisz raz i jesz ile chcesz!

Posted by Lunchownia on Sonntag, 14. Februar 2016

3. Nagradzaj za aktywność: fan miesiąca, check-in.

Skorzystaj z natywnych funkcji jakie daje Ci Facebook: możliwości promowania oferty dla osób w pobliżu Twojego biznesu (świetnie sprawdzi się przy promowaniu ofert lunchowych i innych ograniczonych czasowo) oraz zameldowania się. Jak to robić? W przypadku ofert: przygotuj propozycję zniżki oraz grafikę o wymiarach 1200 x 628px, a facebookowy kreator przeprowadzi Cię przez bardzo prosty proces dodawania promocji. W przypadku zameldowań, sam ustal regulamin promocji (ważne, aby był dostępny w lokalu oraz na stronie online). Najlepsze są proste rozwiązania, dlatego powinno wystarczyć pokazanie przez Gościa obsłudze lokalu, zameldowania na telefonie komórkowym.

Zostań naszym fanem miesiąca! 🏆Lajkuj, komentuj, udostępniaj – daj się zauważyć! :)Do wygrania jest zaproszenie na…

Posted by Filharmonia Smaku on Montag, 2. Januar 2017

4. Zaskocz fanów, wyjdź poza szablon.

Aby to zrobić musisz być z nimi w bieżącym kontakcie: odpowiadać na komentarze i wiadomości, słuchać ich próśb, a szczególnie do serca brać sobie krytykę (konstruktywną, oczywiście!). Kiedy to możliwe spełniaj życzenia, łagodź konflikty i doceniaj zaangażowanie. Tę zasadę bardzo ciekawie wykorzystała Boulangerie, odwiedzając jedną z Klientek w pracy z kawą o którą poprosiła na fanpage. Sytuacja miała miejsce w grudniu, a więc akcja została przedłużona na czas świąteczny i polegała na zamawianiu pyszności dla kogoś bliskiego „ze specjalną dostawą”.

Posted by Boulangerie on Freitag, 27. November 2015

5. Zaproś fanów do zabawy, doceń ich kreatywność.

Nazwy potraw w nowym menu, temat przewodni sezonowego wystroju, kolor strojów załogi nie są łatwe decyzje, wymagają też sporo kreatywności. A jak mówi przysłowie: co kilka głów fanów, to nie jedna właściciela! Zaproś swoich obserwatorów to współtworzenia Twojego biznesu, pozwól się im zaangażować i doceń ich wysiłek! W jaki sposób? Sprawdź jak poradziła sobie kawiarnia Green Monkey – jedyne co mogli zrobić lepiej, to nagrodzić wszystkich biorących udział małym rabatem na pyszną kawę!

🎉Szukamy "IMIENIA" dla nowego członka drużyny🐒. W komentarzach proszę o propozycje. Najciekawsze imię zostanie wybrane i osoba zostanie nagrodzona kawa Kopi Luwak☕️ + niespodzianka🎁

Posted by Green Monkey Cafe on Samstag, 17. Dezember 2016

 6. Przygotuj konkurs, zgodny z zasadami Facebooka!

Konkursy to chyba to co „fejsbukowicze” lubią najbardziej- wiele badań pokazuje, że to właśnie dla takich akcji decydują się na obserwowanie profilu danej marki. Pamiętaj tylko, aby był legalny! Odpadają więc wszelkie konkursy w których uczestnicy muszą udostępnić/polubić/oznaczyć znajomego, nie możesz też losowo wybrać zwycięzcy! Pamiętaj o tym, by przygotować regulamin konkursowy! A jaki może być pomysł na konkurs? Polecam post z fanpage Sztuczki, gdzie zachęcili swoich Gości do pokazania na fotografiach jak spędzają czas w restauracji!

!!!Uwaga konkurs!!!Z okazji zbliżającego się święta fotografii zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie.Zasady są…

Posted by Sztuczka on Donnerstag, 11. August 2016

7. Spontaniczne akcje planuj z wyprzedzeniem 🙂

Dobrze się sprawdzą akcje „last minute” i (choć niestety nie wszyscy z nich skorzystają) to zachęcą nowych użytkowników do obserwowania Twojej strony – w końcu to jedyne miejsce z którego mogą się dowiedzieć o „szybkich promocjach”. Fajnie temat ugryzło Boulangerie akcją „Kto pierwszy, ten lepszy!”. Pamiętaj, aby dobrze się przygotować do takiej promocji i poinformować o jej zakończeniu w odpowiednim czasie.

Tego jeszcze u nas nie było! Mamy do rozdania 50 kanapek – "Kto pierwszy ten lepszy". Śpieszcie się – Team Boulangerie już na was czeka!

Posted by Boulangerie on Donnerstag, 19. Januar 2017

Przedstawione siedem sposobów, na to jak promować restaurację, zdecydowanie nie wyczerpuje tematu, ale myślę, że są dobrym początkiem, wartym przetestowania. Dajcie znać czy z nich skorzystacie i koniecznie obserwujcie nas na Facebooku, aby nie przegapić kolejnej porcji inspiracji!

 

 

 

Share