BLOG

7 pomysłów
na akcje promocyjne w gabinecie beauty.

Jakie akcje promocyjne w gabinecie beauty sprawdzą się najlepiej? Jak rozruszać sprzedaż w instytucie medycyny estetycznej? Jak zainteresować nowych Klientów usługami? Zapraszamy na krótki przewodnik z przykładami i do wypróbowania sprawdzonych pomysłów!

1. Happy Month

Lokale gastronomiczne mają swoje happy hours, podczas których serwują potrawy w specjalnych cenach. Dlaczego by więc nie przedłużyć „szczęśliwych godzin” na cały miesiąc? Pomyśl, jakich zabiegów będą w danym okresie poszukiwać Klienci i przygotowywuj wyjątkowe akcje promocyjne w gabinecie co miesiąc! Depilacja 15% taniej, 100 zł mniej na mezoterapię, henna&wosk za 15 zł? Cykliczne akcje mają jeszcze jedną zaletę — rodzą w Klientach przyzwyczajenie, więc chętniej wracają, by się dowiedzieć co w tym tygodniu nowego.

Przykładowy post nt. Happy Month. Pamiętaj o zastosowaniu wyraźnego Call to Action!

2. Darmowe Konsultacje – skuteczne akcje promocyjne w gabinecie beauty!

Analiza stanu skóry, doradztwo w zakresie medycyny estetycznej, bezpłatne badanie znamion. Wybierz odpowiedni dzień (weekend jest lepszy niż dni robocze) i pod hasłem Zdrowa/Piękna Sobota zaproś nowe osoby do wypróbowania Twoich usług. Podczas takiej konsultacji możesz także zaproponować plan zabiegów lub zakup profesjonalnych kosmetyków, odpowiednio dobranych do potrzeb Pacjenta.

Buduj swój wizerunek eksperta podczas darmowych konsultacji i badań.

3. Wieczór z marką kosmetyczną

Lampka wina, smaczne przekąski, osoby gotowe dzielić się wiedzą oraz możliwość wzięcia udziału w relaksacyjnym zabiegu. Czy można sobie wyobrazić przyjemniejszy wieczór? Do współpracy możesz zaprosić dystrybutorów marek kosmetyków, których używasz w gabinecie, a honorowymi zaproszeniami obdarować stałe klientki (koniecznie dodaj, że zaproszenie jest również dla ich przyjaciółek). Taki wieczór będzie nie tylko fajną okazją do promocji, ale i miłą odmianą zapewniającą motywacyjnego kopa.

Dystrybutorzy marek chętnie biorą udział w tematycznych spotkaniach. Pamiętaj jednak, aby przygotować szczegółową ofertę współpracy, uzwględniającą korzyści dla marki.

 

4. Metamorfoza

Konkurs z metamorfozą jako główną nagrodą jest nie lada przedsięwzięciem, ale nie zrażaj się na początku! Dookoła Ciebie są osoby, dla których współpraca nad takim projektem będzie fajną przygodą oraz możliwością zaprezentowania swoich usług. Kogo możesz zaprosić do realizacji projektu? Poszukaj w swojej okolicy fotografa (który zarejestruje cały przebieg akcji oraz wykona sesję dla uczestniczki), dietetyka (który zadba o to, by przemiana wewnętrzna szła w parze z zewnętrzną), siłownię lub szkołę tańca, lokalną markę lub sklep odzieżowy. Wspólnie przygotujcie program akcji, jego wymogi. Opublikujcie wydarzenie na Facebooku i zaproście jak najwięcej znajomych. Nie zapomnijcie dać znać lokalnym mediom, taki temat na pewno wyda im się ciekawy, być może uda się także objąć wydarzenie patronatem.

Przygotowanie akcji promocyjnej z metamorfozą wymaga czasu i zaangażowania, jednak wydarzenia takie cieszą się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród Klientów, ale i lokalnych mediów.

5. Pakiety sezonowe

Rozpoczęcie nowej pory roku to zawsze czas zwiększonego zainteresowania usługami upiększającymi, wykorzystaj go! Przygotuj pakiety składające się z różnych oferowanych przez Ciebie procedur i pozwól swoim Klientom na nowo odkryć magię Twojego salonu. Wiosenne SOS dla Twojej skóry, czyli pakiet zabiegów nawilżających w super cenie, Letnia Gładka Skóra przygotowująca ciało na sezon bikini, Jesienna Regeneracja złożona z peelingu i zabiegu mocno nawilżającego, Zimowy Relaks zapewniający dobry nastrój i pozwalający na chwilę oderwać się od wszechogarniającej szarości to tylko kilka propozycji, przejrzyj swoją ofertę i skonstruuj swoje pakiety.

Pakiety sezonowe to doskonały pomysł na zainteresowanie Klientów mniej popularnymi zabiegami z oferty.

6. Dzień otwarty

Lubimy wiedzieć co dzieje się „za kulisami” naszych ulubionych marek, dlatego daj swoim Klientom taką okazję! Przygotuj pokaz zabiegu, przekąski, prezentację marki kosmetycznej, mały prezent dla każdej osoby, która w tym dniu Was odwiedzi. Tego dnia, możesz sobie pozwolić na mniej formalne rozmowy i pokazanie jak fajni ludzie tworzą Wasz zespół.

PS. I nie zapomnij zaprezentować relację z tego dnia na swoim fanpage!

Dzień Otwarty pozwoli Ci lepiej poznać swoich Klientów i ich oczekiwania.

7. Zabawa w polecanie

Zabieg dla dwojga; zaproś 5 przyjaciółek na manicure, a Twój zrobimy za darmo; rabat 1% za każdego nowo poleconego klienta – sposobów na polecanie jest wiele. Wybierz ten, który najlepiej sprawdzi się wśród Twoich klientów. Pamiętaj tylko, że polecenie to dopiero pierwszy krok, to czy nowy klient z Tobą zostanie, zależy już tylko od Ciebie!

Najbardziej lojalni klienci kupują najwięcej, dlatego warto wprowadzić w gabinecie nawet najprostszy system premiowania stałych Klientów.

 

A jakie są Twoje pomysły na akcje promocyjne w gabinecie? Czekamy na Twoją opinię na naszej grupie 🙂

Zapraszamy!

Share

No Comments - be the first.

Dodaj komentarz